Sonos Flex-abonnement stopt maar dat is goed nieuws voor gebruikers

©Sonos

Sonos Flex-abonnement stopt: dit gebeurt er met je speakers
31 januari om 21:42

Heb je Sonos-speakers in huis via een Flex-abonnement? Dan heeft Sonos nieuws met een gouden randje: de abonnementen worden stopgezet, maar de speakers mag je gewoon houden.

Huidige abonnees zijn door Sonos op de hoogte gebracht van het naderende einde van hun Flex-abonnement. Per 28 februari zegt Sonos alle abonnementen op, wat betekent dat het selfserviceportaal van de dienst verdwijnt. Daarnaast komt ook de bij het Flex-abonnement inbegrepen Sonos Radio HD-dienst ten einde. Tot dertig dagen na de laatste factuur is de dienst nog toegankelijk, waarna je een apart abonnement op Sonos Radio HD moet nemen.

Garantie

Abonnees betalen voor het laatst in februari, waarna zij de speakers gewoon mogen houden als bedankje. Ze vallen onder de standaard garantievoorwaarden van Sonos, wat betekent dat je tot twee jaar na de levering van je product aanspraak kunt maken op de garantie, mits het defect te herleiden is naar de fabricage.

Sonos zegt retouren vrijwel altijd te inspecteren om te kijken of dat ook echt het geval is. Waarom Sonos de abonnementsdienst schrapt, is niet bekend.

Beschikbaar in Nederland

Klanten krijgen eind februari nog een laatste keer bericht over de beëindiging van hun abonnement. Het bedrijf bood de dienst gedurende bijna zes jaar aan, exclusief in Nederland. Na de start van de pilot met het speakerabonnement in 2019 werd de dienst uitgebreid met meer opties, maar daar stond wel een prijsverhoging tegenover. In al die jaren bleef Flex alleen beschikbaar in Nederland.

Volg meer nieuws over Sonos en blijf op de hoogte met onze Bright-app.