©Nothing

Zo kunnen wij het ook: Nothing Phone (3a) ‘wint’ van iPhone 16 Pro Max bij ongelij

Zo kunnen wij het ook: Nothing Phone (3a) ‘wint’ van iPhone 16 Pro Max bij ongelijke test

De Nothing Phone (3a) komt er binnenkort aan en om te bewijzen hoe de Android-smartphone presteert, publiceert Nothing een cameratest met de iPhone 16 Pro Max. Verrassend genoeg weet het goedkope model te winnen van het vlaggenschip, maar of dat ook echt klopt…

Nothing wil technologie weer leuk maken en haalt daarvoor vaak uit naar andere bedrijven. Apple, Samsung en Google: volgens het bedrijf maken ze allemaal saaie smartphones en kan het ook allemaal een stuk goedkoper. Vergelijkingen tussen de toestellen van Nothing en andere merken zijn dan ook niet uniek voor het YouTube-kanaal van het bedrijf.

Alleen weet de meest recente cameratest tussen de Nothing Phone (3a) en iPhone 16 Pro Max voor opschudding te zorgen. Hoewel het in de test lijkt alsof het eerste toestel het, ondanks een gigantisch prijsverschil, weet te winnen, blijkt dat niet helemaal te kloppen.

Nothing Phone (3a) wint met andere instellingen

Hoewel de Nothing Phone (3a) en iPhone 16 Pro Max op veel vlakken vergeleken worden, is er commentaar op de stabiliteitstest. In de video komt de Phone (3a) als winnaar uit de strijd. Gezien het mogelijke prijsverschil is dat zeer indrukwekkend te noemen. Misschien iets té indrukwekkend.

In de reacties onder de video wordt vrij snel duidelijk dat Nothing ervoor heeft gekozen om andere instellingen te gebruiken. De video op de Nothing Phone (3a) is namelijk met de hoofdcamera geschoten, terwijl de iPhone 16 Pro Max met de ultra-wide-camera filmt.

Dat is een aanzienlijk verschil op gebied van stabiliteit en zorgt ervoor dat het resultaat niet klopt. Apples met peren vergelijken, zeg maar.

Nothing reageert

Onder de video is een reactie van Nothing te vinden. Het bedrijf zegt: "We hebben de hele dag met alle lenzen gefilmd. Tijdens de montage is per ongeluk een clip die met de ultragroothoeklens van de iPhone 16 Pro Max is opgenomen, gebruikt in de stabilisatie vergelijking, in plaats van een clip die met de standaardlens werd geschoten.”

Het is overigens niet alsof Nothing de valse bewering offline haalt. “Dit was absoluut niet de bedoeling”, zegt het bedrijf. “We zullen in de toekomst nog zorgvuldiger te werk gaan om dergelijke fouten te voorkomen.”

Marketingteam gebruikt een iPhone

Nothing draait om de fans, maar die zijn wel zo scherp als ze kunnen zijn. In dezelfde video merken verschillende kijkers dat het marketing team van Nothing zelf leunt op een iPhone.

In de video is een shot te zien waarin contact wordt gezocht met productmanager Raymond. Dat doet het team op WhatsApp, maar de oplettende kijker ziet dat dit simpelweg de interface van de iPhone-app is.

Lees meer over Android en mis niets met de Bright-app.