©Freepik

Spotify lost storend probleem op na vier weken vol klachten
Spotify kampte ruim vier weken met een technisch probleem waardoor sommige Premium-abonnees toch reclames te horen kregen.
Als je betaalt voor een Spotify Premium-abonnement verwacht je niet dat je continu reclamespotjes hoort tussen de liedjes. Maar door een technisch probleem bij de Zweedse streamingdienst gebeurde dat de afgelopen vier weken wel bij een deel van de Premium-leden. "We hebben meldingen ontvangen dat Premium-gebruikers advertenties horen die hun luisterervaring verstoren", bevestigde de muziekdienst.
Mogelijk moet je meermaals uitloggen
Spotify heeft donderdagavond gemeld dat het probleem eindelijk zou zijn opgelost. "Als je nog steeds problemen hebt, vergeet dan niet om 2 of 3 keer achter elkaar uit te loggen bij de app en weer in te loggen om een hersynchronisatie te forceren", laat een Spotify-medewerker weten op het gebruikersforum. Daar kwamen honderden klachten over het probleem binnen. Hoe je uitlogt bij Spotify, wordt hier uitgelegd.
"Bedankt voor jullie geduld", voegt de Spotify-medewerker nog toe. Spotify wist al een maand van dit euvel, maar kennelijk kreeg de bug, waaraan het bedrijf in feite extra geld zou verdienen door meer reclameinkomsten, niet de hoogste prioriteit.
Abonnement opzeggen
De getroffen gebruikers baalden er stevig van en dreigden met het opzeggen van hun abonnementen. "Vier weken geleden werd dit probleem al erkend door Spotify en toch krijg ik met mijn Premium-abonnement nog altijd advertenties tijdens het luisteren van muziek", schreef een gebruiker, die van plan was zijn abonnement op te zeggen. "Ik heb veel andere opties voor het streamen van muziek, waarvan er veel beter zijn dan Spotify." Een ander Premium-lid: "Ik ben zeer teleurgesteld over de kwaliteit van de service en de tijd die nodig is om de bugs te verhelpen."
Spotify Music Pro met Lossless Audio
Spotify legt intussen de laatste hand aan zijn langverwachte nieuwe abonnement met een betere geluidskwaliteit. Dat abonnement met lossless audio beloofde het bedrijf vier jaar geleden al. Later dit jaar zou het nieuwe Music Pro-abonnement dan eindelijk gelanceerd worden. Gebruikers zouden er zo’n 6 euro per maand extra voor moeten betalen. Veel concurrenten, waaronder Apple Music, bieden al langer lossless audio aan.
Bij het nieuwe Spotify Music Pro-abonnement zouden ook een paar exclusieve functies horen, zoals een AI-tool om liedjes te mixen en mogelijk voorrang bij het kopen van tickets voor concerten.
Lees meer nieuws over Spotify en mis niets met de Bright-app.