©Roblox

©Roblox

Roblox krijgt veel intensere reclame, maar daar gaat het spelers voor betalen

Reclame binnen Roblox wordt binnenkort een stuk intenser. Het spel gaat met volledige schermadvertenties werken, maar zet daarmee ook direct een nieuwe stap richting het zogeheten Ads with benefits. Met andere woorden: het spel gaat spelers belonen voor het kijken van zulke reclame.

Alle spelers van 13 jaar of ouder krijgen binnenkort schermvullende advertenties te zien in Roblox. Sommige reclame duurt tot wel 30 seconden. Om ervoor te zorgen dat spelers niet wegklikken, gaat het spel ze belonen.

Aan de hand van Rewarded Video Ads krijgen spelers die de reclame volledig bekijken betaald. Niet in keiharde euro’s, maar met in-game voordelen. Denk daarbij aan Robux, upgrades of extra energie in een game.

Roblox en Google zorgen voor meer advertenties

Roblox werkt samen met Google via het eigen advertentieplatform. Er worden zowel programmatic-advertenties uitgeleverd als reclame met directe verkoop. De twee hebben met de schermvullende advertenties een nieuw verdienmodel gevonden, maar zullen daar zeker niet stoppen.

Roblox zal een rol spelen in de Google’s bredere uitrol van Immersive Ads, die op verschillende manieren in het spel kunnen verschijnen. Denk dan aan virtuele billboards in de stad, schermreclames tijdens virtuele sportwedstrijden en hele banners op de startpagina van de game.

Lees meer over games en mis niets met de Bright-app.