©Polestar

©Polestar

Polestar 2 flink vernieuwd – lijkt haast een nieuwe auto, nu ook in woestijnkleur

De Polestar 2 is terug. Niet dat ’ie weg was, maar hij is nu een stukje slimmer, sneller en beter klinkend geworden. Voor modeljaar 2026 (een onverklaarbaar marketingidee uit de Amerikaanse koker) gooit Polestar er een Snapdragon-chip in, een Bowers & Wilkins-installatie, en een nieuwe lak die luistert naar de naam Dune—want niets zegt “Scandi cool” als een zandkleurige metallic afwerking met mica-glans.

Om te beginnen heeft de nieuwe Polestar 2 een beter paar hersenen gekeregen. De Qualcomm Snapdragon-chip is het soort upgrade waar je vingers sneller van gaan swipen. Apps openen sneller en het infotainmentscherm voelt minder alsof iemand een vertaalapp gebruikt om te checken wat je bedoelt. En dan het geluid. Bowers & Wilkins heeft een audiosysteem in de Polestar 2 weten te passen met 1.350 watt en 14 luidsprekers. Tweeters op oorhoogte. Continuum-midrange speakers. Roestvrijstalen gaas in de deurpanelen, want het oog wil ook wat.

Het optionele Performance Pack krijgt nu ook nieuwe 20-inch wielen met vijf spaken. Niet zomaar lichtmetaal, maar gesmeed lichtmetaal. De lichtste wielen ooit op een Polestar 2. Minder zware wielen, betekent minder werk voor de wielophanging en dat betekent én meer comfort en preciezer sturen.

Premium, ook van binnen

Binnenin is er nu een nieuwe bekleding: MicroTech in Charcoal. Klinkt futuristisch, voelt bio-based. Het quilt-patroon doet bijna luxe aan, en het is fijn dat het interieur evenveel aandacht krijgt als het exterieur. Black Ash-afwerking maakt het af, als een goed Scandinavisch designmeubel.

Opladen wordt ook makkelijker, dankzij Plug & Charge. Je steekt de stekker erin en de Polestar regelt de rest. Geen appjes meer, geen pasjes, geen frustraties. Gewoon laden en gaan. Voor Tesla-gebruikers natuurlijk al jaren de norm, maar het is fijn dat ook de Zweden meegaan in de vaart der volkeren.

Wie het hele feest in één keer wil aanvinken, kiest voor het nieuwe Prime Pack. Dat is Pilot-, Plus- en Climate Pack in één pakket, inclusief getint glas. Want niets zegt “premium” als niet gezien worden terwijl je elektrisch wegzoeft. Kortom: de Polestar 2 heeft een paar aangename upgrades gehad. En ja, naar Amerikaans model, kun je dus nu het Modeljaar 2026 kopen en rijden. En in 2026 kun je dan het 2027 modeljaar kopen en rijden. Dat had het merk wat mij betreft achterwege mogen laten.

Meer nieuws over elektrisch rijden en mis niets met onze Bright-app.