©Unsplash

©Unsplash

Een mobiel abonnement opzeggen word je veel te lastig gemaakt

2

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat onderzoeken of het inderdaad te lastig is om je mobiele abonnement op te zeggen. 

De ACM zegt "vele signalen" te ontvangen van consumenten die te veel drempels ervaren als ze hun abonnement willen opzeggen bij een telecomaanbieder. Specifiek zou men te vaak gedwongen worden om telefonisch contact op te nemen

Volgens de wet zou je een abonnement op dezelfde manier moeten kunnen beëindigen, als dat je het abonnement hebt afgesloten. Dus als je dat online hebt gedaan, moet je ook online het abonnement kunnen stopzetten. Telecomproviders zouden echter vaak de informatie hierover verstoppen en mensen naar een telefoonnummer verwijzen.

Voor providers is telefonisch contact natuurlijk niet alleen een opgezette drempel, maar ook een manier om mensen te verleiden om toch abonnee te blijven. Bijvoorbeeld met een extra korting. De ACM gaat de komende periode telecombedrijven controleren.

Op 17 mei organiseren we een nieuwe editie van de Bright E-bike Party. De kaartverkoop is al begonnen en met kortingscode BEP2025-50 krijg je vijftig procent korting op de aankoop.