©Netflix

Netflix maakt zich op voor de grootste verandering aan de streamingdienst in 10 jaar
Netflix wist in de zomer van vorig jaar aardig wat los te maken door een nieuwe uitstraling te testen voor de tv-app van de streamingdienst. De make-over, die volgens het bedrijf de grootste verandering in 10 jaar tijd is, wordt later dit jaar desondanks uitgerold.
Nadat het nieuwe ontwerp voor een kleine groep gebruikers beschikbaar was vorig jaar, is er niets meer van de grote make-over vernomen. Althans, tot de recente bekendmaking van de kwartaalcijfers. Netflix Co-CEO Greg Peters liet tijdens het gesprek weten dat de nieuwe interface later dit jaar wereldwijd wordt uitgerold.
Met behulp van trailers op een prominentere plek en het keuzemenu bovenaan het scherm, wil Netflix ervoor zorgen dat de app voor televisies een stuk overzichtelijker wordt. De streamingdienst zou vooral een stuk makkelijker te bedienen zijn met een afstandsbediening dankzij het nieuwe ontwerp.
Netflix-test viel niet bij iedereen in de smaak
Het nieuwe ontwerp is even wennen, maar oogt niet zo verschrikkelijk als de test waar YouTube op dit moment mee bezig is. Toch kon Netflix na het uitrollen van het nieuwe ontwerp voor een kleine groep gebruikers wel op het nodige commentaar rekenen.
Op platformen als Reddit werden de ontwerpkeuzes niet helemaal begrepen en was er vooral onbegrip. “Waarom proberen mensen altijd dingen te fixen die niet kapot zijn?”, was destijds het algehele gevoel.
In de loop der maanden is het vrij stil geweest rondom het herontwerp van Netflix. Of de streamingdienst nog wat aanpassingen heeft doorgevoerd is nog niet duidelijk. Maar of we het nu willen of niet: het nieuwe ontwerp gaat er komen.
Wat er ook gaat komen is een nieuwe editie van de Bright E-bike Party. Op 17 mei zijn talloze e-bikes te bewonderen en uit te proberen. De kaartverkoop is inmiddels gestart en met code BEP2025-50 krijg je vijftig procent korting op je tickets.