©Netflix

©Netflix

Netflix gaat er heel anders uitzien op je televisie, volgt TikTok en leunt op AI

Netflix heeft een nieuw uiterlijk voor zijn app voor televisies gepresenteerd. De nieuwe interface is ontworpen om de streamingdienst eenvoudiger en persoonlijker te maken. En ja, er komt ook een vleugje AI bij kijken.

Het zal even wennen zijn voor de doorgewinterde Netflix-kijker, maar de app voor de televisie krijgt dus een heuse make-over. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua gebruik. Zo gaat de streamingdienst nog beter in de gaten houden op welke films en series je lekker gaat, door ook in real-time naar je kijkgedrag te kijken.

Tegelijkertijd introduceert de streamingdienst snellere toegang tot functies als Zoeken en Mijn lijst, is er meer informatie over een bepaalde titel te vinden en oogt het ontwerp iets moderner en frisser.

Ook Netflix wil de AI-boot niet missen

Net als vele andere bedrijven gaat ook Netflix gebruikmaken van AI. De streamingdienst introduceert in zijn mobiele app voor iOS een zoekfunctie met kunstmatige intelligentie. Daarbij kunnen abonnees in gewone taal zoekopdrachten doorvoeren. Denk daarbij aan “Ik wil iets luchtigs en grappigs kijken” om een lekkere komedie te vinden.

Tegelijkertijd introduceert Netflix ook een verticale feed om nieuwe titels mee te ontdekken. Het volgt daarmee TikTok, Instagram Reels en YouTube Shorts. Handig aan deze functie is dat je de titel met een druk op de knop toevoegt aan je lijst of deelt met vrienden.

Het vernieuwde Netflix zal in de komende weken uitgerold worden naar abonnees wereldwijd.

Op 17 mei rollen wij in ieder geval de elektrische fietsen naar buiten. Op die dag is er een nieuwe editie van de Bright E-Bike Party. De kaartverkoop is begonnen en met de code BEP2025-50 krijg je vijftig procent korting op je tickets.