©Ziggo/Unsplash

Opvallend onderzoek: klanten geven Ziggo een hoger rapportcijfer dan KPN of Odido
Ziggo raakte de laatste tijd veel klanten kwijt, maar het kabelbedrijf heeft nu wel een kleine overwinning te vieren. Uit een nieuw onderzoek van de Consumentenbond blijkt namelijk dat de huidige klanten eigenlijk best tevreden zijn met de provider.
Klanten van KPN en Odido zijn minder tevreden dan die van Ziggo. Slechts twee kleinere providers kwamen nog beter dan Ziggo uit de test. Het onderzoek van de Consumentenbond keek naar de alles-in-1-providers in Nederland in het eerste kwartaal van 2025. Daaruit bleek dat Ziggo een 7,6 als testoordeel kreeg. KPN zit daar met een 7,4 iets onder en helemaal onderaan staat Odido met een 7,0.
Ziggo gered door televisie
Dat Ziggo hoger uitkomt dan KPN komt vooral door het onderdeel televisie. Daar scoort het bedrijf een 7,5 van zijn klanten, terwijl KPN het met een 6,7 moet doen. KPN scoort dan weer hoger of hetzelfde als Ziggo als het over de kwaliteit van het internet, telefonie, de klantenservice of de providerwaardering gaat.
Odido scoort op alle onderdelen lager dan Ziggo, behalve op providerwaardering, waar Odido een halve punt hoger heeft.
Freedom Internet als de beste uit de bus
Toch is geen van de drie grote providers de best beoordeelde aanbieder. Dat is namelijk Freedom Internet met een 8,1. Daarna komt nog Solcon met een 7,7 en op de derde plaats dus Ziggo.
Er zijn nog tickets voor onze E-bike Party op 17 mei, waar je tientallen elektrische fietsen zelf kunt testen. Met de code BEP2025-50 kan je 50 procent korting krijgen op je kaartje.