©Unsplash

Apple maakt het een stuk makkelijker om zelf je iPad te repareren
Apple heeft zijn Self Service-reparatieprogramma uitgebreid. Vanaf 29 mei is het mogelijk voor iPad-gebruikers om zelf aan de slag te gaan met het vervangen van onderdelen. Of je nu een gebarsten scherm, versleten batterij of kapotte oplaadpoort hebt: je kunt het vanaf morgen zelf fixen met de benodigde tools.
Gebruikers krijgen door het Self Service-programma toegang tot reparatiehandleidingen, losse onderdelen, tools en, Apple Diagnostics en kunnen een reparatiekit huren. “We willen producten maken die zo lang mogelijk meegaan”, zegt AppleCare VP Brian Naumann. “Met deze uitbreiding geven we klanten meer controle over het onderhoud, zonder in te leveren op veiligheid of privacy.”
Naast de uitbreiding van het Self Service-programma, krijgen ook bedrijven zónder een directe Apple-licentie toegang tot iPad-onderdelen. Dankzij de uitbreiding van het Genuine Parts Distributor-programma zijn deze bij bekende distributeurs zoals MobileSentrix en Mobilieparts aan te schaffen.
Deze iPad-modellen zijn zelf te repareren dankzij Apple
Niet alle iPad-modellen zijn vanaf morgen te repareren door gebruikers zelfs. Het gaat alleen om de nieuwste iPad-modellen. Dat betekent dat alleen consumenten met de M2 Air, M4 Pro, A17 Mini en A16 iPad er gebruik van kunnen maken.
Apple startte het Self Service-programma in 2022, welke sindsdien een aardige groei heeft doorgemaakt. Inmiddels is het mogelijk om onderdelen en gereedschap te bestellen voor 65 Apple-producten, waaronder de iPhone 16e, MacBook Air en Mac Studio.
Lees meer over Apple en mis niets met de Bright-app.