©Unsplash

©Unsplash

Sommige Samsung-gebruikers zijn binnenkort hun gegevens kwijt als ze niet op tijd inloggen

PRAAT MEE!

Heb je wel een Samsung account, maar heb je al een tijd lang niet meer ingelogd? Dan is dit waarschijnlijk het moment om dat te doen. Vanaf 31 juli hanteert Samsung een nieuwe richtlijn: accounts die twee jaar niet gebruikt zijn, worden als inactief beschouwd en dus verwijderd.

Wanneer een account om deze reden wordt verwijderd, hebben mensen alleen nog beperkte toegang en zijn ze de gekoppelde gegevens en diensten kwijt. Denk daarbij aan de gegevens van apps als Samsung Health, Galaxy Wearables of aankopen in de Galaxy Store. 

Gebruikers kunnen na 31 juli hun account overigens wel weer opnieuw activeren, maar ze moeten er wel rekening mee houden dat de gegevens niet hersteld kunnen worden. Dat is wat Samsung duidelijk maakt in de aankondiging. 

Samsung heeft uitzonderingen op de regel 

Er zijn wel een aantal gevallen waarbij je Samsung account gewoon actief blijft. Mensen met een gezinsaccount ontspringen de dans, net als consumenten die een account hebben waar nog rewardpunten op staan. Daarnaast blijven accounts die gebruikt zijn voor aankopen via de Samsung-website ook nog actief. 

Mocht je overigens niet tot deze groep gebruikers behoren, dan is het goed om te weten dat je slechts één keer per twee jaar hoeft in te loggen. Mocht je geen zin hebben om het account te bewaren, wacht dan gewoon tot 31 juli en dan wordt het automatisch voor je gefixt. 

Lees meer over Samsung en mis niets met de Bright-app.