©WhatsApp

©WhatsApp

Dus toch: WhatsApp heeft nu echt advertenties in de app

Update: 17 juni om 10:20
5Reacties

Meta heeft er lang omheen gedraaid, maar nu is het toch echt zover: WhatsApp heeft advertenties. Vooralsnog wel beperkt tot één specifieke plek.

WhatsApp is begonnen met het tonen van advertenties in de Updates-hoek, wat je kunt zien als de Instagram Stories van de berichten-app. Na het bekijken van enkele statusupdates kun je vanaf nu een reclame zien.

Voor deze advertenties wordt er data van je gebruikt, zoals in welk land je woont en welke kanalen je volgt. Meta belooft geen data te gebruiken die naar personen te herleiden zijn, zoals telefoonnummers, berichten of groepen.

Ook gaat Meta vanaf nu bedrijven en organisaties de mogelijkheid geven om hun kanalen te promoten, en om een abonnement aan te bieden voor exclusieve updates. De advertenties en nieuwe promotiemogelijkheden voor kanalen rollen de komende maanden langzaam uit.

Niet tussen je chats

Meta zegt geen persoonlijke gesprekken te willen onderbreken met reclames, dus daarom voor de Updates-tab gekozen te hebben. Volgens het bedrijf gebruiken dagelijks 1,5 miljard gebruikers deze tab om status-updates te bekijken of kanalen te volgen.

Lees meer over WhatsApp, of blijf op de hoogte via de Bright Nieuwsbrief.