©Unsplash

Zelfs op Facebook kun je niet meer om deze Instagram-functie heen
Meta gaat stoppen met reguliere video’s op Facebook, zo maakt het bedrijf bekend in een blogpost. Tot nu toe was het mogelijk om zelf te kiezen of je een video ‘gewoon’ of als Instagram Reel wilde plaatsen, maar binnenkort is alleen verticale content nog een optie.
Facebook blijft volgens Meta wel de plek om allerlei soorten content te delen, maar zal video’s dus wel standaard als Reels gaan behandelen. Volgens het bedrijf zorgt dit ervoor dat het maken en ontdekken van video’s een stuk makkelijker wordt.
Wanneer het Amerikaanse bedrijf de nieuwe functie precies uitrolt is nog niet bekend. In het bericht op de website spreekt Meta in ieder geval over een lancering “in de komende maanden”. De wijziging geldt zowel voor profielen als voor pagina’s.
Wijziging Facebook geeft meer flexibiliteit
Hoewel niet iedere gebruiker de wijziging van Facebook zal waarderen, brengt dit ook wel een voordeel mee. Door over te stappen op Reels verdwijnt ook het tijdslimiet dat de video’s hadden (90 seconden). Gebruikers kunnen dus onbeperkt aan de slag gaan met de nieuwe functies.
Meta vervangt binnenkort ook de Video-tab met een Reels-tab, maar gebruikers hoeven volgens het bedrijf niet bang te zijn dat ze alleen maar korte dansfilmpjes te zien krijgen. Op basis van je interesses zullen ook lange video’s en verschillende onderwerpen worden aanbevolen.
Lees meer over Facebook en mis niets met de Bright-app.