©Odido

©Odido

Odido Klik&Klaar-internet via 5G blijkt succes en stuwt provider over grens 1 miljoen breedbandklanten

1Reacties
Redacteur

Klik&Klaar is een succes voor Odido. De oplossing voor thuisinternet via 5G heeft de provider door de grens van 1 miljoen breedbandklanten gestuwd.

Odido kwam eind vorig jaar met Klik&Klaar: internet voor thuis via het 5G-netwerk van de provider. Overal beschikbaar, makkelijk te installeren en maandelijks opzegbaar. Blijkbaar een gouden combinatie, want Odido telde aan eind van het eerste kwartaal van dit jaar 1,05 miljoen consumentenbreedbandlijnen. Daarmee is Odido de derde provider in Nederland die de mijlpaal van 1 miljoen passeert, na KPN en VodafoneZiggo.

De groei is vooral te danken aan Klik&Klaar, dat sinds de introductie in oktober 2024 inmiddels zo'n 50.000 abonnees heeft weten te verzamelen. Dat blijkt uit het nieuwe kwartaalrapport Dutch Consumer Broadband 20250-Q1 van Telecompaper.

Glasvezel blijft heer en meester

De Nederlandse markt voor consumentenbreedband met glasvezel-, kabel-, DSL- en het Fixed Wireless Access (FWA)-internet van Klik&Klaar telt ruim 7,7 miljoen aansluitingen. Dat is een stijging van 22.000 aansluitingen ten opzichte van het vorige kwartaal. Opvallend: het overgrote meerendeel van die kwartaalgroei komt door Odido Klik&Klaar. Dat onderstreept de vraag naar de oplossing die Odido met Klik&Klaar biedt voor klanten die mogelijk geen toegang hebben tot een vaste internetverbinding, of geen lang abonnement willen aangaan.

Evengoed blijft het totale aantal glasvezelaansluitingen het snelst groeien. Glasvezel is met 3,6 miljoen verbindingen nu goed voor een kleine 47 procent van de totale markt voor breedbandinternet. Dan zijn er ook nog 2,9 miljoen kabelaansluitingen, een afname van bijna 4,5 procent ten opzichte van een jaar eerder en goed voor zo'n 38 procent van de markt. Bijna 1,2 miljoen woningen hebben een DSL-aansluiting, fors minder dan een jaar eerder en ongeveer 15 procent van de markt. Het Fixed Wireless Access-internet van Klik&Klaar wint aan terrein en bereikt in slechts twee kwartalen een geschat marktaandeel van 0,6 procent.

Meer internet-nieuws en mis niets met onze Bright-app.