©Unsplash

Anthropics Claude kan straks in je Microsoft Teams-gesprekken kijken
Anthropic en Microsoft hebben elkaar helemaal gevonden, sinds Microsoft iets minder focus heeft op OpenAI. Claude wordt nu beschikbaar gemaakt voor gebruik in combinatie met Microsoft Teams, Outlook en OneDrive.
Het betekent dat de AI-chatbot bij toestemming binnen Microsoft 365-programma’s kan kijken. Het kan dus vragen beantwoorden over dingen die je hebt besproken binnen Teams of die in e-mails binnen Outlook voorbij zijn gekomen. Het is een belangrijke stap voor Anthropic, dat op zoek is naar een manier om zijn chatbot ook voor werkenden interessanter te maken. Een slimme stap om een samenwerking aan te gaan met het meest gebruikte systeem binnen de zakelijke wereld.
Claude en Teams
Het voordeel aan deze integratie is dat je niet meer zelf documenten hoeft te uploaden en te zoeken: Claude gaat dat voor je doen. Je hebt er de Microsoft 365-connector voor nodig om het voor elkaar te maken en die is nu voor alle Claude Team- en Enterprise-gebruikers beschikbaar. Althans, voor alle admins, want het is aan hen om de integratie in te schakelen of juist onberoerd te laten.
De integratie met Claude moet werken nog veel sneller maken, al kan bijvoorbeeld Copilot natuurlijk ook heel goed door Microsoft-documenten heenzoeken. Vind je Claude prettiger om te gebruiken, bijvoorbeeld omdat het diepgaande, langere antwoorden geeft of omdat de contextlengte veel groter is, dan is het nu mogelijk om het te linken aan Copilot.
Anthropic en Microsoft
Anthropic komt daarnaast ook met een nieuwe zoekfunctie binnen Claude, waarmee je met Claude kunt zoeken in informatie van je bedrijf zelf. Het gaat dan dus om interne informatie zoals afspraken over hoe er binnen het bedrijf wordt gehandeld op het gebied van klantenservice of de cijfers uit het jaarverslag, die alle medewerkers kunnen gebruiken om hun werk uit te voeren. “Enterprise search is vooral waardevol bij het onboarden van nieuwe teamleden, het beantwoorden van strategische vragen zoals het analyseren van patronen in klantfeedback, en het snel identificeren van de juiste interne experts om over elk onderwerp te raadplegen,” zegt Anthropic.
Lees meer over Microsoft en download de Bright-app.