©Hyundai

Hyundai liet zijn nieuwe conceptcar door YouTubers ontwerpen
Automerk Hyundai heeft zelf goede designers in huis, maar voor zijn nieuwe offroad-conceptcar heeft het twee YouTubers gevraagd om het ontwerp voor hun rekening te nemen. Het is een concept op basis van de Ioniq 9 en hij heeft onder andere een verhoogde vering en extra verlichting.
De YouTubers verantwoordelijk voor dit design zijn niet de minste YouTubers als het om auto’s gaat. Het zijn Jeremiah Burton en Zack Jobe, die veel mensen kennen als de mannen van Donut. Ze zijn daar weggegaan om hun eigen kanaal te starten, BigTime. En blijkbaar om een Hyundai-bolide te ontwerpen.
BigTime Hyundai
Burton is er erg over te spreken. Hij zegt: “Ik ben superenthousiast over de samenwerking met Hyundai voor de nieuwe Ioniq 9. EV’s hebben een grote ontwikkeling doorgemaakt, dus de kans krijgen om onze eigen draai te geven aan een offroad Ioniq 9 is echt tof.” De auto is duidelijk herkenbaar aan het gigantische BigTime-logo aan de zijkant. Verder heeft hij dezelfde dual-motor als in de standaard Ioniq 9 zit, met maximaal 422 pk.
De auto maakt deze week zijn opwachting tijdens de SEMA Show in Las Vegas. Hyundai liet hem maken om te laten zien hoe elektrische SUV’s verder kunnen gaan dan alleen de stad. De auto heeft dan ook all-terrain-banden en veel mogelijkheden om de auto uit te bouwen voor outdoor-activiteiten. De mannen baseerden hun ontwerp op hun 1977 vintage vrachtwagen die in de onderstaande video te zien is. Burton: “Deze mix van nieuwe technologie en een vintage uitstraling laat de auto echt opvallen. En met enkele prestatieaanpassingen verandert hij zo in een capabele offroader.”