© Unsplash

PlayStation-verkoop stort compleet in elkaar na verhoogde prijzen
Sony ziet een behoorlijke daling in het aantal verkochte consoles na de prijsverhoging in maart.
Nog niet zo lang geleden verhoogde Sony de prijs van een PlayStation 5 met honderd euro. Nu heeft Nintendo aangekondigd zijn prijzen ook te gaan verhogen. Bij Sony merken ze de impact van die prijsverhoging al flink: er zijn dit kwartaal 46% minder consoles verkocht dan een jaar geleden.
Dat komt alsnog neer op 1,5 miljoen PS5’s, maar deze trend ziet er slecht uit voor het bedrijf. Consumenten spreken met hun portemonnee en kiezen voorlopig niet voor een nieuwe console. Sony verwacht dat de omzet van zijn gamingtak volgend jaar met 1,69 miljard (6%) zal dalen.
Ook is Sony veel geld kwijt aan de ontwikkeling van hun volgende console, al is het maar de vraag of dat op dit moment een goed idee is. De geheugenmarkt is nog steeds compleet oververhit en het einde lijkt voorlopig nog niet in zicht. De kosten in de techindustrie zijn over het geheel genomen ook flink gestegen.

















