©Unspad

Dit e-bikemerk was failliet, maar geeft nu fietsen weg als oranje wint
Vorig jaar ging WATT e-bikes nog failliet, maar nu geeft het op het wereldkampioenschap voetbal fietsen gratis weg. Er hoeft daarvoor maar één ding te gebeuren: oranje moet winnen.
Als je tussen nu en 19 juli een e-bike van het merk koopt, dan krijg je je volledige aankoopbedrag retour als het Nederlands elftal de finale wint. Het heeft zijn fietsen zelfs voorzien van een oranje fietsband, zoals we ook de blauwe fietsbanden hebben van Swapfiets. De gewone voorband zit er los bij, dus als je na deze sportzomer even iets minder opvallend over straat wil, dan kan dat.
Oranje fietsband
Van 12 mei tot en met 19 juli wordt elke fiets van het merk met deze oranje voorband geleverd en kunnen klanten de actie aanvinken bij hun bestelling, zodat wanneer Oranje wint het volledige aankoopbedrag van de tweewieler wordt teruggestort. Wel geeft WATT aan dat de voorraad beperkt is, al doen wel alle modellen mee met de actie. Zowel de Dublin, Dublin ST als de Valencia zijn beschikbaar om te kopen deze actieperiode. Dit zijn e-bikes met een aankoopprijs van 1.895 euro.
Het is een opvallende actie an sich, maar extra omdat WATT zelf vorig jaar failliet is gegaan. WATT werd in 2017 opgericht en ging in september 2024 failliet. Zeven maanden lang was het er niet, maar maakte het toch nog een doorstart dankzij investeringsfonds GREEN. Zijn modern-vintage fietsen zijn daarnaast goedkoper geworden, want ze kostten vorig jaar nog 2.195 euro en nu is dat dus driehonderd euro minder.
















