Unsplash

Het is democratisch besloten: Xbox heet vanaf nu XBOX
Microsofts gamebedrijf Xbox heet vanaf nu XBOX. Dat is democratisch gekozen, nadat de nieuwe CEO een poll op X zette. Met 64,8 procent van de stemmen was XBOX de grote winnaar. Er werd 19.176 keer gestemd. Het lijkt erop dat dit de nieuwe naam ook meteen is: het X-account heeft de nieuwe naam al.
Dooor zijn naam volledig in capslock te zetten doet Xbox hetzelfde als wat SEGA en LEGO ooit deden: die namen zijn ook met hoofdlegeschreven. Tegelijkertijd is het ook iets uit de geschiedenis van Xbox zelf, want de naam van XBOX was van oorsprong ook in hoofdletters. Dat was in 2001 toen de eerste Xbox verscheen.
XBOX
De logo’s waren ook altijd in hoofdletters, maar in communicatie koos Microsoft voor een gangbare spelling. Het is interessant om te zien welke koers Asha Sharma kiest: ze wil ondanks dat ze zelf uit de AI-hoek komt juist erg de oldschool-kant op. Ze heeft ook al uitgesproken dat ze vooral de diehard Xbox-fans blij wil maken en daarom onder andere heeft besloten om de multiplatformstrategie van het merk aan te passen. Sharma is ook gestopt met de This is an Xbox-campagne. Waar het echter vooral om gaat is hoe de release van de aankomende Xbox zal verlopen. Het apparaat, nu nog bekend als Project Helix, moet verschijnen in 2028 of 2029.
















