©Ubisoft

©Ubisoft

Deze game-ontwikkelaar heeft het afgelopen jaar meer geld verloren dan ooit

1Reacties
Redacteur

Game-ontwikkelaar Ubisoft verloor nooit eerder zoveel geld dan in boekjaar 2025-2026. Daar werd eerder dit jaar al voor gewaarschuwd, maar de daadwerkelijke cijfers zijn nu bekendgemaakt. Het Franse bedrijf verloor het afgelopen jaar bijna 1,5 miljard euro en verwacht ook komend boekjaar weinig verbeteringen. 

Het verlies dat het bedrijf lijdt is overigens niet verrassend. Ubisoft stelde het afgelopen jaar maar liefst zes nieuwe games uit en trok de stekker uit zeven andere projecten. Tegelijkertijd wil het bedrijf vijf verschillende studio’s indelen in divisies binnen het bedrijf zelf, wat ook de nodige problemen veroorzaakt. 

Yves Guillemot, CEO en medeoprichter van Ubisoft, laat tegenover investeerders weten weinig te verwachten van boekjaar 2026-2027. Sterker nog, dat jaar zou financieel gezien nog wel eens slechter kunnen worden dan het afgelopen jaar dankzij de kosten van de nieuwe structuur en het feit dat er minder releases op de planning staan.