©Unsplash

©Unsplash

Je iPhone kan binnenkort mogelijk ook standaard Google Cast gebruiken

1Reacties

Door druk van de Europese Unie, lijkt Apple te werken aan een optie om standaard alternatieven voor AirPlay in te stellen.

Op je iPhone is AirPlay de standaard manier om video's, foto's enaudio naar andere apparaten te sturen, zoals een televisie of een speaker. Toch gaat dat binnenkort mogelijk veranderen vanwege de Digital Markets Act van de Europese Unie.

Volgens Mark Gurman van Bloomberg werkt Apple aan de mogelijkheid om in iOS 27 streamingalternatieven als standaard in te stellen. Het populairste alternatief is natuurlijk Google Cast, dat door veel apparaten wordt ondersteund. Zeker als je regelmatig op vakantie gaat, hebben televisies in hotels of huisjes vaak wel Google Cast en geen AirPlay.

De populairste streamingapps maken het op je iPhone al mogelijk om beelden via Google Cast te sturen, maar met deze toevoeging zou dat werken met alles op het toestel. De functie komt waarschijnlijk wel alleen in de Europese Unie uit.