Acer

Acer introduceert een handheld voor Linux-gamers
Acer komt met een Linux-handheld die Nitro Blaze Link heet en een 7 inch aanraakscherm heeft met een 16:10-beeldverhouding. Hiermee kun je pc-games streamen. Hij heeft maar 1 GB werkgeheugen en 8 GB opslaggeheugen.
Het is dus wat anders dan een Steam Deck, het is meer zoals een PlayStation Portal of de Logitech G Cloud. Het apparaat heeft een 7 inch scherm (1920 x 1200 pixels) en maakt verbinding via wifi 6. Je kunt er dus niet echt games op downloaden, want die zijn vaak veel te groot, maar het is bedoeld om spellen op te streamen. Een internetconnectie is dus essentieel. Het apparaat weegt 464 gram en er zijn twee speakers van 2 watt aanwezig.
Nitro Blaze Link
De Nitro Blaze Link verschijnt in het laatste kwartaal van dit jaar. Ongetwijfeld op een goed moment voor de feestdagen. De prijs is nog onbekend, maar de Logitech G Cloud kostte zo’n 350 euro. Die had 4 GB werkgeheugen en 64 GB opslaggeheugen, dus wellicht is het nieuwe apparaat van Acer goedkoper. Tegelijkertijd is werkgeheugen er niet goedkoper op geworden…
Handhelds zijn enorm populair geworden de laatste jaren. Het gaat daarbij om varianten met een vrij flink scherm in het midden en besturing voor beide handen aan de zijkanten. Onder andere Nintendo met zijn Switch, maar ook de Steam Deck en Asus Rog Ally zijn voorbeelden van deze nieuwe generatie gamehandhelds. Daar komt straks dus dit exemplaar bij. Wanneer er meer informatie volgt is onduidelijk, maar Acer heeft er wel vast een pagina over online gezet waarop het onder andere belooft dat je je favoriete AAA-games kunt streamen met soepele en responsieve bediening 'alsof je de game rechtstreeks vanuit de game speelt', al is het onduidelijk wat het merk met dat laatste precies wil zeggen.
















