©Meta

Meta komt dit jaar met krankzinnig veel slimme brillen aanzetten
Na het succes van de Ray-Ban Meta Smart Glasses doet het bedrijf van CEO Mark Zuckerberg het allesbehalve rustiger aan. Uit een nieuw rapport blijkt dat het bedrijf klaar is om een krankzinnig aantal nieuwe brillen op de markt te brengen.
De eerste lancering zien we waarschijnlijk al volgende maand. Althans, dat is wat het rapport van The Information duidelijk maakt. Intern heeft de bril de bijnaam Modelo, net als het Amerikaanse biermerk, maar verder is daar eigenlijk nog weinig over bekend.
Wat we wel weten is dat er in het najaar nog twee modellen verschijnen: Luna en RBM2 Refresh. Wat die eerste voor een bril is wordt ook niet duidelijk, maar RBM2 Refresh verwijst logischerwijs naar de Ray-Ban Meta 2, die in een nieuw jasje wordt gestoken. In december komt daar nog een vierde bril genaamd Mojito VIP bij. Uiteraard gaat het om codenamen die intern worden gebruikt en zullen de producten niet met deze naam verschijnen.
Meta gaat ook voor twee prototypes
Naast vier consumentenmodellen is Meta ook van plan om in de herfst twee prototypes te testen: Artemis en SSG. SSG staat dan voor Super Sensing Glasses en verwijst naar een camera die altijd actief is. Gebruikers hoeven dus geen knop in te drukken of de spraakassistent te activeren, de bril scant gewoon continu de omgeving.
Hoewel die bril qua functionaliteit handig zou kunnen zijn, klinkt het project vooral als een privacynachtmerrie. Meta zal dus veel uit moeten zoeken om te zorgen dat deze producten uiteindelijk op de markt kunnen verschijnen. Al is het overigens al vanwege de gigantische accuduur die bij een dergelijk product vereist is.














