©Apple

Apple haalt in nieuwe reclame opnieuw uit naar Android
Apple heeft een nieuwe Safari-reclame gepubliceerd waarin er vooral gericht wordt op hoe veilig de browser is. Voor die reclame worden Android-telefoons gebruikt om te laten zien hoe onveilig het bij de concurrentie is, maar de manier waarop die telefoons worden afgebeeld valt niet bij iedereen in de smaak.
In de reclame zien we datatrackers in de vorm van levende spionnen in glimmende pakken, die rustig meekijken met wat er op een concurrerende telefoon precies gebeurt. Zodra iemand er een iPhone bij pakt en Safari opent, verdwijnen deze spionnen opeens, wat illustreert dat Safari veilig is.
Door duidelijk te maken welke concurrerende browser dat niet is, lopen de spionnen rond in chrome pakken. Om het nog even extra duidelijk te maken zegt een oud vrouwtje ook nog “Ooh, chrome!”, wat natuurlijk verwijst naar Google Chrome.
Apple beeld Android-telefoons ouderwets af
Al is Google Chrome niet het enige slachtoffer. Wat opvalt is de manier waarop Apple Android-telefoons in beeld brengt. Hoewel de Safari-gebruiker rondloopt met een gloednieuwe iPhone 17 Pro Max, gebruiken de Android-gebruikers in de reclame een telefoon die zo uit 2010 lijkt te komen. Er zit nog een lens op de achterkant en het apparaat is voorzien van een hoekig scherm met dikke randen.
Hoewel Safari wel degelijk een veilige browser is en de iPhone het op privacygebied goed voor elkaar heeft, komen de telefoons amper overeen met de modellen die merken als Samsung, Oppo en OnePlus vandaag de dag op de markt brengen.














