AH-klanten testen slimme koelkastmagneet

AH-klanten testen slimme koelkastmagneet

13-04-2017 13:51 Laatste update: 26-04-2018 21:49

Praat tegen de koelkastmagneet Hiku om boodschappen op je lijstje te zetten. Albert Heijn-klanten gaan de gadget testen.

De Hiku is een koelkastmagneet met een ingebouwd microfoontje en een barcode-scanner. Het apparaatje moet het makkelijker maken om een compleet boodschappenlijstje op te stellen. De eerste 200 Albert Heijn-klanten gaan de gadget testen, meldt de supermarktketen donderdag.

Met de Hiku zijn producten op een lijstje in de Appie-app of de AH-site te zetten door de productnamen in te spreken of de barcodes te scannen. Vanuit het lijstje zijn de producten ook te bestellen. Hiku werkt al samen met supermarktketens in vier landen. In de VS kost het apparaatje 49 dollar.

Albert Heijn wacht de resultaten van de proef af, voordat er iets wordt besloten over de verkoop van de Hiku aan meer klanten. AH nodigt de testpersonen zelf uit.   

Like Bright op Facebook voor meer techvideo's.