Nieuws

Parfumado is de Spotify voor geurtjes

19 februari 2018 19:35

Online kan je een parfum niet testen. Parfumado lost dat op met behulp van data.

Een geurtje kopen kan een helse zoektocht zijn. In de parfumerie ben je na het derde luchtje de weg kwijt, en dat geurtje wat bij die vriend(in) zo lekker rook, blijkt bij jou toch niet zo aantrekkelijk te ruiken. Het online geurabonnement van Parfumado kan je helpen.

Iedere maand krijg je een nieuw merkparfum in je brievenbus. Je ontvangt een spuitflacon in reisformaat van 8 milliliter, waarmee je een maand lang een geur kunt testen die je ook nog handig mee neemt. Een abonnement kost net geen 15 euro.

Vergelijkbare profielen

De Nederlandse startup wil de Spotify voor parfum worden. Op basis van eerder door jou bestelde luchtjes en data uit met jou vergelijkbare profielen ontvang je straks suggesties voor een nieuw geurtje. Dat is de opzet van oprichters Martijn van Rooy (27), Yvo van Regteren Altena (59, bekend van BNR Nieuwsradio en het FD) en Maarten van den Biggelaar (61, oprichter Quote) die eerder aan het niche parfummerk YVRA 1958 samenwerkten.

Met dit vernieuwende businessmodel speelt Parfumado in op de millennials, die vooral online shoppen. Zij voelen minder voor een vast parfum dat je als een onderdeel van je uiterlijk bij je draagt, maar laten zich graag verrassen met iets nieuws.

Lees ook:

Deze geurkaars ruikt naar een nieuwe Mac