Nieuws

Albert Heijn brengt productscan-app met AR uit

24 juli 2017 08:55

Met augmented reality verschijnt er een kippenboerderij op het bakje met kipdijfilet en kun je alle informatie over het product bekijken.

De supermarktketen heeft vandaag zijn AH Productscanner beschikbaar gemaakt voor iOS en Android. Daarmee kun je bekijken welke ingrediënten er in verschillende producten zitten, wat de voedingswaarden en allergenen zijn en wat de herkomst van AH eigen merk-producten is.

De app werkt heel simpel met de camera van je telefoon. Die richt je op één van de 35 producten die nu al ondersteund worden. Dat zijn nu waren uit het vlees-, kip-, vis-, en vleeswarenschap. Als het scanvakje groen wordt, is het gelukt en komt de verpakking 'tot leven' op je smartphonescherm. Zo zie je bij de Black Angus burger een hamburger boven de verpakking komen en zwemmen er vissen over je zalmfilet. Door op het informatieknopje te drukken, kom je er meer over te weten.

Sticker

De komende tijd worden veel meer producten ondersteund van het Albert Heijn huismerk. In de winkel krijgen deze producten een sticker die aangeeft dat je ze met de app kunt scannen. "Klanten vinden het steeds belangrijker om te weten wat er in producten zit die ze bij ons kopen en waar ze vandaan komen", zegt Marit van Egmond van Albert Heijn. "Maar ze zijn ook op zoek naar recepten. Die informatie hebben we, maar kunnen we niet kwijt op het etiket of bij beschrijvingen op de site. Met behulp van nieuwe technologieën brengen we deze informatie tijdens het winkelen binnen handbereik."

AR- en VR-spaaractie

Onlangs startte Albert Heijn een spaaractie met ruimtevaartplaatjes en een app met virtual en augmented reality. Die actie werd opgezet in samenwerking met astronaut André Kuipers.

Volg het Bright YouTube-kanaal