Nieuws

Tommy Hilfiger en Dior pionieren met 'fashion' VR-headsets

28 oktober 2015 12:28

<p><strong>&#13; Tommy Hilfiger maakt virtual reality vast onderdeel van de 'winkelbeleving'. Ook Dior gaat ze verkopen.&#13; </strong>&#13; </p>&#13;

Vorige week lanceerde Tommy Hilfiger een VR-headset in de flagshipstore in New York op 5th Avenue. Met de VR-headset kun je virtueel genieten van de prachtige modellen die over de immense football-stadion-catwalk wandelen.

De headsets worden vast onderdeel van de Tommy Hilfiger-flagshipstores in de VS en in Europa (ook in Amsterdam). CEO Daniel Grieder: "De headsets injecteren de Tommy Hilfiger locaties met een entertainment-element. Het gaat tegenwoordig niet meer over de omzet per vierkante meter, maar over de verrassingswaarde per vierkante meter."

De 360-graden-filmbeelden van de Hilfiger-catwalkshow zijn gemaakt door de Nederlandse VR-pionier WeMakeVR. De headset zelf is de Samsung GearVR

Dior

Hilfiger is niet de enige die experimenteert met VR-headsets. Luxemerk Dior gaat ze volgend jaar zelfs te koop aanbieden in Dior-winkels. Althans, dat is het plan. In mei liet het Franse modehuis het prototype zien van een speciaal ontworpen VR-headset; de superfancy Dior Eyes. Met Dior Eyes werp je een blik achter de schermen van de Dior-catwalkshow: lekker modellen aan de kap- en make-uptafel bekijken!

De Dior-headset is strak van design, stijlvol zwart, voorzien van opvallend logo en ingebouwde audio. De buitenkant is gemaakt met een 3D-printer, in samenwerking met het Franse DigitasLBi Labs. De prijs is nog onbekend.

Maar... mon dieu, wat is dat ding groot. Het is niet erg aannemelijk dat Dior-klanten met deze kast van een headset gaan rondlopen - in de winkel of in huis - dat is een fashion-faux-pas...