Nieuws

KPN meldpunt voor schade door emailstoring

13 februari 2012 09:50

<p><strong>KPN opent maandagmiddag een online meldpunt voor klanten die schade hebben geleden door de emailstoring van vrijdag en zaterdag.</strong></p>

KPN biedt via advertenties in onder meer het Financieel Dagblad en de Telegraaf twee miljoen excuses aan’ voor het afsluiten van de KPN-mail op vrijdag en zaterdag. ‘Wij vragen niet om uw begrip, maar vinden het wel belangrijk om te zeggen dat we op de eerste plaats aan de veiligheid van uw gegevens hebben gedacht’.

De telecomprovider haalde vrijdag de mailservers uit de lucht uit voorzorg omdat het vermoeden bestond dat de accountgegevens van klanten door hackers waren gestolen na de publicatie van een lijst met accountgegevens. De lijst bleek later echter niet afkomstig van KPN maar van de webwinkel Baby Dump. Twee miljoen klanten hadden vrijdag en zaterdag geen toegang tot hun mail.

Via twitter, facebook en het klantenforum kreeg KPN meer dan 11 duizend reacties van klanten die vooral vragen hadden hoe en waar ze eventuele klachten konden indienen. Daarom opent KPN deze middag een meldpunt voor gedupeerde klanten. Klanten kunnen een formulier invullen voor eventuele schadeclaims.

KPN belooft per klant te bekijken wat zij voor hen kan betekenen. Bovendien ontvingen klanten een mail met instructies hoe zij hun wachtwoord konden wijzigen. Volgens KPN hebben meer dan 30 duizend klanten hun wachtwoord inmiddels gewijzigd.