Van Wuppie naar Techie

Nieuwe Albert Heijn-plaatjes laten kids spelen met virtuele robot

29 mei 2018 20:41

Na spaaracties met interactieve plaatjes over ruimtevaart en dino's komt Albert Heijn nu met een actie met plaatjes met het virtuele robotje Techie.

Maak je alvast op voor een meute kinderen bij de ingang van de Albert Heijn met de vraag of ze je plaatjes mogen hebben. De supermarktketen start zaterdag een nieuwe spaaractie met plaatjes die met smartphones virtueel tot leven zijn te wekken.

Na de dino-actie met Freek Vonk en de ruimtevaart-actie met André Kuipers is technologie dit keer het thema. De actie draait rond de virtuele robot Techie en heeft als slogan: "Tech is te gek!"

Basisprincipes programmeren

Door kaartjes te sparen en deze met een smartphone te scannen, kunnen kinderen Techie laten breakdancen, voetballen en stunten op tafel door middel van augmented reality. De actie komt met een nieuwe app voor Android en iPhone, waarin Techie ook een beetje te programmeren is. "Zo leren kinderen spelenderwijs de basisprincipes van programmeren en ontdekken ze dat veel dingen om ons heen door computers zijn aangestuurd", aldus Albert Heijn.

Miriam was voor Bright bij de presentatie van de AH-actie. Bekijk de video:

In totaal zijn er 160 plaatjes te sparen, waaronder 45 doe-plaatjes en 20 plaatjes waarmee Techie te programmeren is. De actie loopt van 4 juni tot en met 1 juli.

Vloggers

De supermarkt start rond de actie ook een samenwerking met vloggers. Techie krijgt ook zijn eigen YouTube-serie waarin bekende YouTubers als Gio Latooy, Bibi en Hanwe Chang meespelen.

Volg onze rubriek Bright Kids voor meer tech voor kinderen.