Millennials delen massaal accounts van videodiensten
Geld besparen

Millennials delen massaal accounts van videodiensten

21-08-2018 15:08 Laatste update: 16:55

Jongeren delen massaal hun wachtwoorden voor videodiensten zoals Netflix. Dat kost de streamingdiensten veel geld, maar voorlopig doen ze er nog niet veel tegen.

35 Procent van de Amerikaanse millennials deelt zijn wachtwoorden voor streamingdiensten met anderen. Dat blijkt uit onderzoek van het onderzoeksbureau Magid in de VS. Bij oudere generaties ligt dat percentage veel lager, meldt CNBC. Zo deelt maar 13 procent van de babyboomers zijn account, terwijl dat bij generatie X (mensen die zijn geboren tussen 1960 en 1980) om 19 procent gaat.

Het delen van wachtwoorden kan ertoe leiden dat streamingdiensten inkomsten mislopen. Gebruikers die via het account van iemand anders toegang hebben, hoeven immers zelf geen abonnement meer af te sluiten.

Jongeren

Diensten als Netflix liggen voorlopig nog niet echt wakker van deze praktijk. "We zullen ons beleid niet aanpassen. We zullen met het delen van wachtwoorden moeten leren omgaan. We hebben er voorlopig nog geen last van", zei Netflix-ceo Reed Hastings in 2016. Maar voor streamingdiensten kan het probleem volgens Magid in de toekomst wel groter worden. Jongeren onder de 21 jaar zijn volgens het onderzoeksbureau namelijk het minst geneigd om te betalen. Van hen deelt 42 procent wachtwoorden.

Geld besparen op streamen?

Bekijk ook onze uitlegvideo over het delen van accounts van Spotify, Netflix en Videoland.

Meer tech-tips? Subscribe je ook op ons YouTube-kanaal.