Beeld © Facebook | We hebben u gemist
Beeld © Facebook | We hebben u gemist
RTL Nieuws

'We hebben u gemist': Facebook-pagina met hilarische berichten van bezorgers

9 november 2018 16:45

Normaal gesproken levert de postbezorger jouw pakketje bij de buren af, als je zelf niet thuis bent. Maar soms treffen mensen het pakje op een nogal bijzondere plek aan. Op de nieuwe Facebook-pagina 'We hebben u gemist' staan de meest opmerkelijke vondsten.

De broers Niels en Jorrit de Haas kwamen op het idee voor de pagina 'We hebben u gemist'. "De pagina staat sinds maandag online en het gaat erg lekker", zegt Niels tegen Editie NL. "We hebben nu al ruim 200.000 volgers en dat aantal blijft groeien."

Volgens de jongens zijn er ontelbaar van dit soort voorbeelden. "Er worden nu natuurlijk heel veel foto's naar ons opgestuurd. De een is nog gekker dan de ander. We kijken natuurlijk wel goed of de foto echt is of niet."

'Volgens mij heb ik iets omgestoten'

'Het is te grappig voor woorden'

De meest recente upload is een goed voorbeeld. De bezorger schrijft: 'Het spijt me zeer maar ik wou het pakketje heel voorzichtig door het raam doen maar toen heb ik iets omgestoten als er iets kapot is spreek mij dan aan de volgende keer.' Vervolgens zien we een keuken die volledig overhoop ligt, nadat het pakketje naar binnen is gegooid. 

In een andere post zien we een andere sympathieke boodschap: 'Het pakket ligt in de oranje kliko'. Er is alleen één probleem: er is een zwarte kliko en er is een groene kliko, maar geen oranje. "Het is gewoon heel erg herkenbaar en te grappig voor woorden", lacht Niels. "De schrijfstijl van de pakketbezorgers, die soms niet eens 'pakket' kunnen spellen, en dan de manier waarop ze het achterlaten."

'Pakket ligt in de oranje kliko.' Juist...

Pakketje achterlaten niet toegestaan

PostNL kent de Facebook-pagina ook. "We nemen alle klachten uitermate serieus, dus ook de signalen op deze pagina. "Als iemand niet thuis is, mogen de bezorgers het pakket bij de buren bezorgen. Het is niet toegestaan om een pakket in de tuin of waar dan ook achter te laten", laat een woordvoerder weten.

Soms treffen bezorgers een briefje aan met daarop het verzoek om het pakje in de tuin of op het balkon te zetten. "Zelfs dan mogen onze pakketbezorgers dit niet doen. Ondanks het feit dat pakketbezorgers vaak met de beste bedoelingen het pakket willen afleveren." Als PostNL klachten binnenkrijgt, spreken ze de bezorger daar op aan.

'ANWB-stelletjes en 'olifantenpaadjes'

Een simpel concept, maar het scoort. Het is dan ook niet de eerste keer dat de broers, die het bedrijf Bureau Social hebben opgericht, zo'n pagina in het leven roepen. Zo is er al een pagina met 'ANWB-stelletjes', met daarop foto's van mensen die dezelfde kleren aanhebben, en een pagina met zogenaamde 'olifantenpaadjes'. Dat zijn modderige paadjes die ontstaan doordat heel veel wandelaars de weg afsnijden.

"Deze pagina past in dat rijtje. We vinden het zelf heel leuk om naar te kijken en anderen blijkbaar ook. Het is net wat anders dan pagina's met alleen maar artikelen. Het houdt Facebook wat leuker."