'Bricked'

LG: klanten moeten onbruikbare telefoon opsturen voor reparatie

3 december 2018 21:46

Door een softwarefout kunnen T-Mobile-klanten met de LG G7 ThinQ hun telefoon niet meer gebruiken. LG vraagt getroffen gebruikers om hun toestel te laten repareren.

Het probleem doet zich sinds zaterdag voor als gebruikers een software-update doorvoeren op hun LG G7 ThinQ. De telefoon loopt dan vast en is niet meer te gebruiken. Wanneer een gebruiker vervolgens de telefoon opnieuw wil installeren, blijft hij steeds opnieuw opstarten. De fout treft ook enkele duizenden Nederlandse T-Mobile-klanten met de LG G7 ThinQ.

"T-Mobile-gebruikers kunnen hun toestel per direct via het aankooppunt aanmelden. Het is ook mogelijk het toestel via de servicekanalen van LG Electronics aan te bieden ter reparatie", aldus Jeroen Peeters, manager engineering van LG Electronics Benelux, maandagavond tegen Bright. "Om consumenten zo snel mogelijk van een oplossing te voorzien, behandelen wij de reparaties met de hoogste prioriteit. Wij doen hierbij onze uiterste best om alle gegevens op het toestel te behouden."

De LG G7 ThinQ kwam in mei op de markt en was het topmodel onder de LG-smartphones. De fabrikant raadt T-Mobile-klanten met het toestel af om zelf een oplossing te proberen. Ze lopen dan het risico hun gegevens op de telefoon voorgoed kwijt te raken. 

Eerste indruk: LG G7 ThinQ

Volg Bright op YouTube voor meer gadgetreviews.