Apple pest concurrentie met reclame bij elektronicabeurs
CES 2019

Apple pest concurrentie met reclame bij elektronicabeurs

06-01-2019 11:48 Laatste update: 07-01-2019 07:25

Apple laat traditioneel verstek gaan tijdens de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas, maar is dit jaar wel aanwezig met een provocerend billboard.

De tekst op het billboard, ‘What happens on your iPhone, stays on your iPhone’, is een knipoog naar de slogan ‘What happens in Vegas, stays in Vegas’. De reclame is ook een weinig subtiele sneer naar de concurrentie die wel aanwezigheid is op CES 2019.

Privacy

Apple probeert zich al enige tijd te onderscheiden van concurrenten door meer privacy te beloven aan zijn gebruikers. Het bedrijf verkoopt de gegevens van zijn klanten niet door aan adverteerders en controleert of app-makers zich houden aan privacyrichtlijnen.

Andere tech-bedrijven zijn het afgelopen jaar negatief in het nieuws geweest met privacyschendingen. Met name Facebook kwam flink onder vuur te liggen, maar ook Amazon ging in de fout toen het bedrijf 1700 geluidsopnames van een ander naar een gebruiker stuurde die om inzage in zijn gegevens had gevraagd.

Powerbank

Apple is zelf ook wel eens het doelwit van een steek onder water van de concurrentie in de publieke ruimte. Zo plaatste Huawei in september een ‘powerbank’ voor de Amsterdamse Apple Store op het Leidseplein rond de start van de verkoop van de nieuwe iPhones. Met de actie probeerde het Chinese bedrijf de aandacht vestigen op de krachtige batterijen en energiebesparende maatregelen van zijn eigen toestellen.