Elektrische auto's

Nieuwe versie elektrische Hyundai Kona kan sneller laden

13 mei 2019 14:52

De Hyundai Kona Electric was al één van onze favoriete elektrische auto's, maar nu is ook nog één van de belangrijkste nadelen weggenomen: de nieuwste versie kan 30 procent sneller laden aan een reguliere laadpaal.

Wij zijn erg enthousiast over de Hyundai Kona Electric. Nadelen vonden we de looks, de opbergruimte en dat het laden aan een reguliere paal maar met 1 fase plaatsvindt. Een nadeel dat de auto deelt met onder andere de Kia e-Niro, de Jaguar I-Pace en de Mercedes EQC die nog op de markt moet komen.

De vernieuwde 2020-uitvoering van de elektrische Kona kan '3 fase laden', wat betekent dat je 3 x 230V (krachtstroom) tegelijk kan laden met een vermogen van 16A. Het maximale laadvermogen is dan 11kW. Vanaf nu is de Hyundai Kona echter ook te koop met een '3 fase'-laadsysteem. 

Heb je al krachtstroom thuis of op kantoor, dan kan daar eenvoudig een '3 fase'-lader geplaatst worden en met de nieuwe Kona kun je dan 30 procent sneller laden. De Kia e-Niro zal vast volgen bij zijn volgende facelift.

Meer vernieuwingen

Naast de overstap van 1 fase naar 3 fase zijn er nog wat vernieuwingen. Dankzij Blue Link is er nu een app waarmee voorverwarming en dergelijke op afstand te regelen is.

Daarnaast is er een optie gekomen voor een flink 10,25 inch infotainmentscherm en stoelverwarming achter. Prijzen zijn nog onbekend.