'Bijna 3 miljoen Nederlanders betalen voor Spotify'
Muziekdienst Spotify heeft in totaal 2,9 miljoen betalende abonnees in Nederland.
Daarmee is het aantal Spotify Premium-klanten sinds 2017 met 33 procent gestegen. Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope, dat 3.600 Nederlanders ondervroeg voor een steekproef.
Spotify wordt door 39 procent van de Nederlanders gebruikt om muziek te beluisteren. Daarbij zijn de gebruikers van de betaalde en gratis versies bij elkaar opgeteld. In totaal luisteren er 5,2 miljoen Nederlanders naar de muziekdienst.
YouTube ook populair
Concurrent YouTube heeft ook een marktaandeel van 39 procent in ons land. Daarbij gaat het niet om muziekdienst YouTube Music, maar om gebruikers die videoclips kijken op de videowebsite.
Op de derde plek staat iTunes met een aandeel van 7 procent, gevolgd door Soundcloud (4 procent) en Google Play Music (3 procent).
Meeste minuten op Spotify
Gekeken naar het aantal minuten dat gebruikers naar muziek luisteren, is Spotify de absolute marktleider. Maar liefst 56 procent van alle minuten aan muziek wordt via deze muziekdienst afgespeeld.
Test: wat is de beste muziekdienst?
Volg Bright op YouTube voor meer tech-video's