Nürburgring

Tesla versus Porsche: de eerste ronde

23 september 2019 17:51

Tesla heeft al een tijdje een super rappe elektrische auto op de markt. Porsche verkoopt er nu ook eentje. Welke auto was het snelste op de Nürburgring?

Eindelijk is het zover: Porsche en Tesla zijn elkaar uit de tent aan het lokken met hun elektrische auto's. Porsche zette met de nieuwe elektrische Taycan een ronderecord op de Nürburgring en prompt wilde Tesla-baas Elon Musk dat verbeteren met de Model S

Dat gaat natuurlijk nergens over. Allereerst zijn deze elektrische auto's ontstaan omdat we veel te veel energie verbruiken voor ons vervoer en daarmee te veel troep uitstoten. Om dan op een racebaan uit te gaan vechten wie de snelste kan bouwen, is van de zotte. Bovendien vergelijken we appels met peren. De Model S Performance kost iets meer dan 105.000 euro, de Porsche dik 50.000 euro meer. 

Dat weerhield Musk er niet van om aan te kondigen dat hij het record van Porsche zou verpletteren. De Nürburgring gaf vervolgens aan dat ze nog nooit contact hadden gehad met Musk, waarna Tesla een afspraak plande op de Duitse baan. 

Tesla schijnt het record nu verbeterd te hebben met een Model S met een nieuwe aandrijving met drie in plaats van twee elektrische motoren, uitgebouwde wielkasten met dikkere sloffen een achterspoiler en de nieuwe Plaid-modus. Het model zou Tesla Model S P100D+ moeten heten.

Fanboys van Porsche en Tesla rollen overal waar comments te maken zijn over elkaar heen om 'hun merk' te verdedigen. Laten we vooral blij zijn dat het eindelijk zo ver is: twee super rappe elektrische auto's die andere vierdeurs gezinswagens te snel af zijn. 

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook

Elektrische Porsche Taycan officieel onthuld

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook

Onderzoek: nieuwe Tesla-accu kan 1,6 miljoen km meegaan