Beeld © Thinkstock
Beeld © Thinkstock
Batterij te warm

Slapend meisje overleden door ontploffende smartphone

3 oktober 2019 21:21

Een meisje van 14 jaar is om het leven gekomen door een ontploffende smartphone die naast haar bed aan het opladen was.

Een 14-jarig meisje uit Kazachstan is afgelopen weekend overleden nadat haar smartphone ontplofte. Het toestel was aan het opladen naast het bed waar het meisje in sliep. Informatie over het merk van de telefoon is niet openbaar gemaakt. 

Door de explosie is de batterij van de smartphone uit het toestel gesprongen en dicht bij het hoofd van het slapende meisje terecht gekomen. Volgens forensisch experts die in The Sun en Daily Mail aan het woord zijn gelaten, zou de accu door oververhitting in brand zijn gevlogen. 

Het is niet de eerste keer dat een ontploffende telefoon voor letsel zorgt. Ook in Nederland gaat het wel eens mis met te warme batterijen. In de Apple Store aan de Leidseplein in Amsterdam is vorig jaar de accu van een iPad ontploft, waardoor drie mensen ademhalingsproblemen kregen. De iPhone X van een Nederlandse man ontplofte in zijn jaszak.

Dit kun je doen tegen een oververhitte smartphone