Deze site verkoopt persoonlijke videoboodschappen BN'ers
ShoutOut

Deze site verkoopt persoonlijke videoboodschappen BN'ers

20-05-2020 15:52 Laatste update: 19:45

Op de nieuwe Nederlandse webdienst ShoutOut kun je persoonlijke videoboodschappen van bekende Nederlanders kopen.

Je hoeft op de site alleen maar te klikken op de BN'er van wie jij een boodschap wil, waarna je jouw naam en gewenste bericht intikt. Nadat je hebt betaald krijg je binnen 48 uur een video toegestuurd. De site is een initiatief van drie Amsterdammers, die tijdens de coronacrisis iets nieuws op poten wilden zetten. 

Onder andere acteurs, sporters, muzikanten en social influencers staan tussen het aanbod van de site. Iedere BN'er mag zelf bepalen hoeveel ze vragen voor een videoboodschap. Een video van influencer Sophie Ousri kost je slechts een tientje, terwijl voor een boodschap van darter Raymond van Barneveld 75 euro betaalt.

Minstens 10.000 volgers

Iedereen kan zich aanmelden als beroemdheid voor de website, maar je wordt niet zomaar geaccepteerd. Je moet minstens 10.000 volgers op een sociaal medium hebben om in aanmerking te komen. 

Een van de investeerders in ShoutOut is acteur Ferri Somogyi. Hij is daarmee mede-eigenaar van het bedrijf geworden. "Dit platform brengt fans op een gemakkelijke en leuke manier in contact met hun idool, en andersom geldt dat het voor mij en mijn collega’s fijn is om op zo’n persoonlijke wijze iets voor onze fans terug te doen", aldus Somogyi.

Amerikaanse diensten

In de VS zijn er al meerdere vergelijkbare webdiensten voor videoboodschappen van beroemdheden, zoals Cameo, Celeb en Greetzly. Het idee achter de sites doet ook denken aan het Amerikaanse Fiverr, waar je mensen iets kunt laten doen voor vijf dollar. Die site beperkt zich echter niet tot beroemdheden. Bovendien kun je daar ook vragen om andere dingen dan een boodschap, zoals het opnemen van een voice-over of het ontwerpen van een logo. 

Kijk ook: goedkope elektrische auto