Camerabril Snapchat komt veel breder beschikbaar

Camerabril Snapchat komt veel breder beschikbaar

03-02-2017 14:57 Laatste update: 26-04-2018 23:53

Nu Snapchat naar de beurs gaat, moet het meer geld gaan verdienen. Daarom komt Snapchats camerabril Spectacles breder beschikbaar.

Snap, het bedrijf achter Snapchat, gaat naar de beurs en wil daarmee 3 miljard dollar ophalen. Het bedrijf wil na zijn beursgang uitgroeien van sociaal netwerk naar cameramaker en meer geld verdienen. Daarvoor zet Snap extra in op zijn camerabril Spectacle. In de beursdocumenten zegt Snap “de distributie van Spectacles significant te verbreden, wat onze kosten en financiële risico's aanzienlijk zal verbreden”.

Tot nu toe werden de Spectacles in zeer beperkte oplage via tijdelijke automaten verkocht. De eerste stond begin november in LA, waarna er overal in de VS knalgele automaten opdoken die in korte tijd hun voorraadje brillen uitverkochten. Dat zorgde even voor een run waar doorverkopers van de bril dikke winst mee maakten, maar om een beurswaardige omzet te draaien moet Snapchat meer van zijn brillen à 130 dollar verkopen.

Facebook en Instagram doen Snapchat na

Tot nu toe heeft de lancering van de Spectacles volgens de beursdocumenten van Snap niet tot “aanzienlijke omzet” gezorgd. Maar Snap heeft duidelijk genoeg vertrouwen in de bril om er meer op in te zetten. Dat zal moeten ook: de functies die Snapchat uniek maakten worden in rap tempo door Facebook en Instagram gekopieerd, en met succes. Instagram Stories passeerde eerder deze maand de 150 miljoen dagelijkse gebruikers, bijna net zoveel als de volledige groep dagelijkse Snapchat-gebruikers.

We hebben de Snapchat Spectacles onlangs getest in Bright TV. Volg ook Bright TV-presentator Merijn Doggen op Snapchat.

Abonneer je op ons Youtube-kanaal