L'Oréal koopt app waarmee je online make-up test

L'Oréal koopt app waarmee je online make-up test

16-03-2018 15:42 Laatste update: 15:47

L'Oréal koopt het techbedrijf Modiface, dat apps maakt waarmee je lippenstift online kan testen en foto's achteraf kan voorzien van masacara of lipgloss.

Modiface bestaat sinds 2006 en levert ook software aan andere grote make-upmerken Sephora en Estée Lauder. Hoeveel L'Oréal voor het bedrijf met 70 werknemers betaalt, staat niet in het persbericht. Met de koop van het Canadese bedrijf krijgt L'Oréal de beschikking over de technologieën die het bedrijf heeft ontwikkeld, zoals gezichtsherkenning op basis van kunstmatige intelligentie (AI). 

Zelf testen

L'Oréal is eigenaar van bekende merken als Maybelline en Kiehl's, maar het is voor het eerst dat het een techbedrijf overneemt. Het Franse concern werkte al samen met Modiface voor de app 'Style My Hair', waar de gebruikers verschillende haarkleuren en -stijlen konden testen op een foto die ze van zichzelf moesten uploaden. Kijk hieronder hoe dat werkt:

Datzelfde principe wil het bedrijf toepassen op het testen van oogschaduw, foundation en mascara. Gebruikers testen in de app welke soort het beste bij hen past en kopen die vervolgens, hoopt het bedrijf.

Dat testen werkt zo: