PepsiCo verkoopt gepersonaliseerde drankjes

PepsiCo verkoopt gepersonaliseerde drankjes

13-03-2018 10:40 Laatste update: 26-04-2018 13:02

Drinkfinity laat je kraanwater mixen met pods die je water een smaakje geven.

Wie na het sporten een cola neemt, zal wel wat opmerkingen te horen krijgen. Ongezond, te veel suiker, te zuur, te veel calorieën. PepsiCo haakt nu ook aan op de healthfood-trend met Drinkfinity.

Drinkfinity begint met een navulbare plastic fles kraanwater. Bovenin stop je een capsule met daarin het smaakje waar je op dat moment zin in hebt. Je pelt het folietje eraf, klapt het dekseltje dicht, waardoor de capsule opent. Net zoals bij Nespresso. Daarna schud je de Drinkfinity-vloeistof met je water tot een fris drankje.

Veel smaken

De capsules voor je Drinkfinity-fles zijn er in veel smaken en zijn in ieder geval een stuk minder zoet dan je gewend bent. PepsiCo noemt het gepersonaliseerde pods en koppelt die aan vier categorieën​: Charge (groene koffie), Flow (Vitamine C en E), Renew (electrolyten/mineralen) en Chill (botanicals). De pods bevatten droge en natte ingredienten, waarbij die rondzwevende stukjes je echt het idee geven iets gezonds te drinken. De namen vullen dat nog aan, zo is er Lemon-spirulina, Blackberry acai, en meer keuzes met dit soort voedingssupplementen.

Ondanks de Amerikaanse marketing blijkt Drinkfinity ook in Nederland te bestellen. Ook is er een retoursysteem voor lege plastic pods. Je betaalt 6,50 euro voor vier pods.


Lees ook:

Coca Cola lanceerde nieuw drankje op basis van big data

Korting op koffie met je eigen beker

Duitsers geven voorbeeld met duurzame koffiebeker