Storing Rabobank-app pas na 8 uur opgelost

Storing Rabobank-app pas na 8 uur opgelost

22-03-2018 14:10 Laatste update: 16:14

Klanten van Rabobank hebben urenlang problemen gehad met het gebruik van de app.

Het was niet mogelijk om het saldo te checken, wat tot veel klachten leidde. De storing begon rond half 7 's ochtends. Pas om 14.30 uur lukte het de bank de storing op te lossen.

​Wie zijn rekeningenoverzicht in de app bekeek zag waar normaal het saldo staat nu al uren 'Tijdelijk onbeschikbaar' staan. Veel klanten klaagden op Twitter en vroegen zich af hoe lang de storing nog zou duren. Ook op de website allestoringen.nl kwamen sinds vanochtend duizenden meldingen binnen.

Betalen en geld ontvangen was overigens nog wel mogelijk, alleen het saldo was niet te zien. Ook kan het zijn dat overboekingen niet zichtbaar waren in het transactieoverzicht.

Oorzaak onduidelijk

Wat de oorzaak is van de storing is onduidelijk: het ging om een technische storing in de systemen van de bank. Of de storing is veroorzaakt door menselijk handelen of invloed van buitenaf is niet duidelijk. "We vinden het erg vervelend voor de klanten", zei de zegsvrouw toen de storing nog aan de gang was.

Niet de eerste keer

De storing van vandaag was de zoveelste dit jaar bij de drie grootbanken. Eind januari kregen Rabobank, ABN Amro en ING allemaal meerdere keren te maken met DDoS-aanvallen waardoor sommige diensten niet goed werkten.

Ook bij ING liep het gisteren niet helemaal lekker. Drie miljoen betalingen werden daar dubbel afgeschreven, tot grote frustratie van veel klanten.