Top 5: beste nieuwe PS4-games van Paris Games Week
Nieuws

Top 5: beste nieuwe PS4-games van Paris Games Week

maandag 30 oktober 2017 19:06

Sony heeft vanavond nieuwe trailers van PS4-games getoond. De vijf meest belovende games op een rij.

Ghost of Tshushima

Sucker Punch Productions is een game-ontwikkelaar die met name bekend is van de Sly Cooper- en Infamous-reeksen. Nu komt de studio met een compleet nieuw spel. Ghost of Thushima speelt zich af in 1274 en draait om samurai-krijgers in Japan. Veel is er nog niet bekend, maar de trailer ziet er alvast schitterend uit.

Concrete Genie

Sony's kleine ontwikkelstudio PixelOpus komt met Concrete Genie, een game over de gepeste tiener Ash. Hij ontvlucht zijn problemen door levende landschappen te schilderen met magische verf. Dat doet hij op de muren van het stadje Denska. Met de schilderingen probeert Ash het stadje en zijn leven letterlijk weer kleur te geven. Ziet er heel aandoenlijk en charmant uit. Concrete Genie verschijnt 'in 2018'.

The Last of Us 2

Naar The Last of Us 2 wordt reikhalzend uitgekeken door PS4-bezitters. Het vervolg op het eerste deel belooft vrij heftig te worden, als we de nieuwe levensechte trailer mogen geloven waarin flink wat gemarteld wordt. In de vorige video zagen we Ellie en Joel, de hoofdpersonages van het eerste del, dit keer zijn het nieuwe gezichten. Het apocalyptische spel wordt wederom gemaakt door Naughty Dog (dat ook Uncharted ontwikkelde). Een releasedatum of gameplaybeelden zijn er nog niet.

Detroit: Become Human

Detroit: Become Human is de nieuwe game van David Cage, die eerder Heavy Rain maakte. Ook dit spel wordt weer een verhaal waarvan je het verloop zelf invult op basis van keuzes die je gaandeweg maakt. Detroit: Become Human gaat over een toekomstige versie van de stad, waarin androïden en mensen zo goed mogelijk naast elkaar proberen te bestaan. Het belooft een spannende neo-noir thriller te worden, die er in elk geval fraai uit ziet.

Spelunky 2

Persoonlijk favoriet van de show: Spelunky 2. Het eerste deel was een roguelike platformer, waarbij levels altijd op elkaar leken, maar nooit hetzelfde waren. Deze lijn wordt doorgetrokken in deel 2, dat waarschijnlijk weer net zo lastig is als zijn voorganger. Met geheime routes en veel schatten om te verzamelen. Waar je in het eerste deel zover mogelijk naar beneden probeerde te klimmen, lijkt het erop dat dit deel juist de lucht in gaat. Er is vrijwel niets bekend, maar een vervolg op één van de beste platformgames ooit, verdient een plek in de top 5.

Lees ook onze game-reviews in de rubriek Game van de Week

Rutger houdt van technologische ontwikkelingen, producten en designs die de wereld veranderen. Is daarnaast gek op films, games, muziek en dan met name Radiohead.

Nieuwsbrief