Valse start voor mobiel OV-inchecken door technische problemen

Valse start voor mobiel OV-inchecken door technische problemen

30-05-2017 19:34 Laatste update: 26-04-2018 20:47

Klanten van veel providers hebben problemen met de nieuwe app voor inchecken in het ov. De app wordt nu beperkt tot Vodafone-klanten.

Het mobiel inchecken in het openbaar vervoer werd vorige week maandag gelanceerd voor bezitters van Android-toestellen. Die zouden dan geen ov-chipkaart meer nodig hebben om met het ov te kunnen reizen. Maar het bedrijf achter de ov-chipkaart kampt met zulke grote opstartproblemen, dat klanten van KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom de nieuwe betaalapp niet langer kunnen downloaden, schrijft het AD.

Installeren zou eindeloos lang duren, en voor het betalen door middel van de smartphone zouden liefst drie verschillende apps nodig zijn. Alleen klanten van Vodafone kunnen de app nog gebruiken, meldt OV-chip mobiel op zijn website.

Andere klanten moeten 'nog even wachten', zegt het bedrijf. "We werken aan de verbetering van de dienstverlening rond de aanmelding. Je kunt je wel alvast registreren als geïnteresseerde." Voor bezitters van iPhones en reisabonnementshouders werkt het mobiel inchecken voorlopig ook niet.


Lees ook: OV-inchecken met smartphone nu in het hele land