VR-vloedgolf in aantocht in Nederlandse reclamebranche

VR-vloedgolf in aantocht in Nederlandse reclamebranche

01-04-2016 10:50 Laatste update: 27-04-2018 07:38

Meer dan 100 reclamebureau’s willen VR-video’s gaan inzetten dit jaar.

Dat blijkt uit een onderzoek van Richard Otto (Mobile Marketing NL) in opdracht van innovatiebureau CapitolaVR. Otto vroeg 200 Nederlandse reclame- en mediabureaus naar hun plannen met Virtual Reality dit jaar en de reacties waren overdonderend. 52,3 procent is van plan VR dit jaar nog in te gaan zetten voor hun klanten. Daar bovenop: 13,8 procent heeft het al gedaan in 2015. Met andere woorden: slechts een op de zeven bureau’s heeft er nog niks mee gedaan en heeft ook helemaal geen plannen.

Verder blijkt dat de bestaande projecten het meest voor iOS ontwikkeld worden (59,1%) en daarna voor Android en Samsung Gear (beide 56,8%). 80,4 procent is enthousiast tot zeer enthousiast over VR-mogelijkheden in de PR. Het volledige onderzoek lees je in deze pdf.