Open sollicitatie op het toilet

Open sollicitatie op het toilet

vrijdag 13 april 2012 14:36

Twee pas afgestudeerden plaatsten hun portfolioboeken in toiletten van grote creatieve bedrijven.

Hoge piefen bij creatieve bedrijven zijn zelf hun enige vijf minuten privacy per dag niet meer geschoond van baanzoekende jongeren. Akos Papp en Laszlo Szloboda bedachten de strategie om hun portfolio af te drukken als toiletboekje. Met een smoes kwamen ze de kantoren binnen van bedrijven waar ze graag wilden werken, om daar hun portfolio in het wc-hokje te bevestigen (zoals te zien is in de video).

Op de eerste pagina van het boekje is te lezen: "Om de reclamewereld binnen te dringen, hebben we vijf minuten van jouw drukke schema nodig om ons werk te laten zien. Nou, jij hebt nu vijf minuten, en laten we eerlijk zijn: jij smacht naar wat dan ook te lezen. Win-win. Let's get this shit started."

Het boekje bevat naast hun biografie en laatste werk ook een kleine puzzel en een cartoon. Op de achterzijde staat: "Als je genoten hebt van de laatste vijf minuten, vertel het aan iedereen. Dank. En spoel alsjeblieft door."

Volgens Fontanel hebben de twee 24-jarigen direct een baan aangeboden gekregen bij het grote reclamebureau BBDO in New York.

Bram blogt sinds 2011 voor Bright, voornamelijk over de overlap van kunst, cultuur en media met technologie. Daarnaast is hij uitbater van Torpedo, het kleinste theater van Amsterdam.

Reacties

.... Als toiletjuffen. Is beetje inkopper maar kon het niet laten.