Bright

FAQ

Wat is Bright+?

Bright+ is het nieuwe lidmaatschap van Bright.nl. Met Bright+ kan je genieten van al het tech-nieuws, maar dan zonder advertenties op de website of in de app. Dit houdt in dat je geen banners op de website, app of in de artikelen ziet en geen reclame krijgt voorafgaand aan de video’s. Advertorials, artikelen en video’s met een commerciële boodschap worden niet uitgesloten door het Bright+ abonnement, omdat deze artikelen nog steeds een redactionele waarde hebben. 

Wat is Bright++?

Bright++ is de upgrade van Bright+. Naast een advertentie-vrije site en app krijg je met Bright++ toegang tot alle exclusieve content met verdieping over vernieuwing, early access tot reviews en winacties en voorrang bij Bright events. Als je een jaarabonnement afsluit krijg je bovendien eens per jaar Bright Magazine in de bus.

Wat kost een Bright-abonnement?

  • Bright+ (advertentievrij) kost €23,99 per jaar.

Het abonnement wordt altijd voor het hele jaar afgesloten en bij aankoop gelijk voor het hele jaar vooruit betaald. Tijdens het jaar kan het abonnement niet stopgezet worden. Na een jaar wordt het abonnement automatisch verlengd met een jaar, tenzij het abonnement is opgezegd. 

  • Bright++ (exclusieve content + advertentievrij) kost €10,99 per maand voor een jaarabonnement. Hierbij krijg je een Bright Magazine t.w.v. €19,95 cadeau.

Deze abonnementsprijzen kunnen veranderen aan de hand van kortingsacties op de website of op externe platformen. Voor de meest actuele prijzen kijk je op bright.nl/abonneren.

Wanneer komt Bright++ uit?

Bright++ wordt gelanceerd op 28 november 2025. Vanaf dit moment kan je genieten van exclusief tech-nieuws, wat je nergens anders vindt. Wil jij de eerste zijn met Bright++? Sluit dan nu in onze pre-order periode het abonnement al af.

De pre-order periode loopt van maandag 3 november 2025 t/m donderdag 27 november 2025. Tijdens deze periode kan je het abonnement afsluiten voor slechts €9,99 per maand i.p.v. €10,99 per maand (jaarabonnement). Daarnaast kan je een welkomstcadeau kiezen in de vorm van een Bright Magazine.

Bij het afsluiten van een Bright++ abonnement wordt je gevraagd om een 1 cent machtiging af te geven. Hierdoor kunnen we het abonnement voor je reserveren, maar betaal je nog niet gelijk voor het abonnement. Bij de release van het Bright++ abonnement op 28 november 2025 wordt jouw abonnement gelijk actief. Begin december zal je dan de eerste automatische incasso krijgen voor het abonnement. Het welkomstcadeau zal geleverd worden in de eerste week na het starten van het abonnement.

Hoe pas ik mijn Bright-abonnement aan?

Via deze link kan je jouw Bright-abonnement aanpassen. Je kan op elk moment jouw abonnement upgraden naar een hogere status, dus bijvoorbeeld van Bright+ naar Bright++. Na het invullen van het formulier komt er gelijk een bericht binnen bij onze klantenservice. Zij zullen je aanpassing zo snel mogelijk verwerken. Bij een upgrade zullen de kosten automatisch door ons systeem verrekend worden.

Het is NIET mogelijk om tijdens de looptijd van jouw abonnement af te schalen naar een lagere status of een kortere looptijd. Op het moment dat je aangeeft naar een lagere status (Bright++ naar Bright+) of een kortere looptijd te willen, zullen wij deze aanpassing maken na afloop van het huidige contract.

Hoe sluit ik een abonnement af?

Een Bright+ of Bright++ abonnement sluit je af via bright.nl/abonneren. Hier maak je een MyPXR-account aan en kies je de abonnementsvorm die bij je past.

Wat is een MyPXR-account?

PXR is een Nederlandse uitgever die eigenaar is van de merken Bright, Voetbal International, VoetbalPrimeur, VoetbalNieuws, Babybytes, Scientias, Autoblog, Men’s Health, Women’s Health, Bicycling en Runner’s World. De meeste websites draaien op dit moment of gaan binnenkort over naar dezelfde technologie. MyPXR is de accountmodule die achter al deze websites hangt. Hierdoor hoef je maar één account aan te maken, om in te kunnen loggen op al onze websites en apps. In de omgeving pas je jouw persoonlijke gegevens aan en kan je jouw abonnement beheren. 

Wat is Bright Buddy?

Bright Buddy is het gratis lidmaatschap van Bright. Met een Bright Buddy-account kan je reageren onder artikelen en jouw persoonlijke voorkeuren aanpassen. Jouw Bright Buddy-account vind je in de MyPXR-omgeving. 

Hoe zet ik mijn Bright+ abonnement stop?

Je Bright+ abonnement kan je stopzetten via deze knop. Na het invullen van je gegevens wordt direct een signaal naar de klantenservice verstuurd. Wij streven ernaar om de stopzetting zo snel mogelijk te verwerken. Na het opzeggen krijg je een bevestigingsmail toegestuurd.

Let op: een Bright+ abonnement loopt een jaar. Tijdens dit jaar kan het abonnement niet per direct stopgezet worden. Bij een opzegging wordt het abonnement per einde looptijd stopgezet. Dit betekent dat je nog tot het eind van het contract gebruik kan maken van het abonnement. Er vindt geen creditering van het betaalde bedrag plaats. 

Hoe achterhaal ik mijn abonneenummer?

Je zeven-cijferige abonneenummer kan je op een aantal plekken vinden: 

1) In de bevestiging die je hebt gekregen na het afsluiten van het abonnement.
2) Op de website bij jouw profiel, onder het tabje ‘Mijn abonnement’

Kan ik mijn abonnement pauzeren?

Op dit moment is het niet mogelijk om je abonnement digitaal te pauzeren. Mocht je jouw abonnement tijdelijk willen stopzetten dan vragen we je om contact op te nemen met onze klantenservice via service@bright.nl

Hoe pas ik mijn gegevens aan?

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om je gegevens digitaal aan te passen. Neem graag contact op met onze klantenservice via service@bright.nl