QR-code werkt alleen met Guinness

QR-code werkt alleen met Guinness

woensdag 23 mei 2012 10:28

Slimme reclameactie: Guinness verspreidt bierglazen met QR-codes. De code is alleen te scannen als er een donker drankje in het glas zit.

Het reclamebureau BBDO uit New York heeft het eerste ‘sociale bierglas’ ontwikkeld. Scan de QR-code van het glas en je smartphone ‘twittert over je pint, update je Facebook-status, checkt je in via Foursquare en downloadt coupons’, aldus de bedenkers van de Guinness QR Cup.

Als het glas leeg is of als er gewoon bier in zit, is de QR-code onleesbaar. Pas als je het vult met Guinness is de code goed zichtbaar. Op die manier worden de cafébezoekers aangezet om toch vooral dat donkere bier uit Dublin te drinken. Al werkt de QR-code vast ook als je er een ander donker drankje in doet. Cola ofzo.

Maarten is op hoofdredacteur Erwin na de meest ervaren internetjournalist in de Bright gelederen. Hij heeft voor vrijwel alle grote sites gewerkt en doet dat nog steeds trouw bij Bright. Zijn hobby's zijn slapen en chocola eten.