Schoen met epaper-scherm laat je elke dag de looks veranderen
Nieuws

Schoen met epaper-scherm laat je elke dag de looks veranderen

zondag 06 december 2015 18:31

Startup ShiftWear maakt een schoen met een epaper-scherm. Via een crowdfundactie haalde het bedrijf meer dan genoeg op om de productie van de eerste prototypes te starten.

Veel elektronische apparaten worden tegenwoordig uitgerust met een kraakhelder scherm, maar schoenen bleven tot nu toe buiten schot. Als het aan ShiftWear ligt komt daar dus verandering in. De schoenen bestaan voor een groot deel uit een flexibel eink-scherm.

De schoenen zijn draadloos te koppelen aan een app op je smartphone. Daarop kun je kiezen wat er op je schoenen te zien is. Het idee is dat je de look van je schoenen zo vaak kan veranderen als je wilt, zonder daadwerkelijk nieuwe schoenen te kopen.

Opladen
Aan een elektronische schoenen kleven wel wat potentiƫle nadelen. Zo hebben ze natuurlijk stroom nodig. Gelukkig lijkt het erop dat je bij thuiskomst niet je schoenen naast je auto aan de lader hoeft te leggen. Volgens ShiftWear laden de schoenen vanzelf op tijdens het lopen. Of dat ook haalbaar is valt nog te bezien.

Verder zouden de schoenen volledig waterdicht zijn, zodat je ze zelfs in de wasmachine kan doen. Volgens het bedrijf heeft dit geen invloed op het flexibele scherm.

173.000 dollar
ShiftWear heeft tot nu toe 173.000 dollar opgehaald. Dat is ruim meer dan het oorspronkelijke doel van 25.000. Het bedrijf denkt 250.000 dollar nodig te hebben om de massa-productie op te starten. Ze hebben nog 17 dagen om dat doel te bereiken.

Om alle beloofde features van de schoen ook daadwerkelijk te kunnen maken heeft ShiftWear nog veel meer geld nodig. Pas bij 2 miljoen dollar wordt de walk-to-charge-technologie haalbaar. Als het bedrijf 3 miljoen dollar ophaalt gaan ze zelfs aan waterbestendige speakers werken.

RTL Z biedt nieuws en inspiratie voor ondernemende mensen. Business, finance, tech, life en opinie. Business, not as usual. KPN kanaal 11, Ziggo kanaal 12. Met onder meer techprogramma Bright TV, Bright Business en de Bright Update.

Reacties

Ik zou zeggen koop heel snel dit bedrijfje op en vertienvoudig je investering binnen een jaar. Maar ja multinationals als Philips liggen al jaren te slapen.
Dit is gewoon de toekomst niet alleen voor schoenen maar ook voor alle andere kleding. Als consument wil je dit toch gewoon per direct hebben?

 

Nieuwsbrief